Calgary - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Gerard Veth - WaarBenJij.nu Calgary - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Gerard Veth - WaarBenJij.nu

Calgary

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 Oktober 2014 | Canada, Revelstoke

De eerste vier weken van mijn reis zitten er nu op. Weken die ik vooral in Calgary heb doorgebracht met Marga bij Lotte, Folkert en Kyra. Folkert vertrok al een paar dagen na mijn aankomst om enkele dagen in Nederland te blijven en daarna met vriend en neef Hugo te gaan vissen in Noorwegen.
Mijn activiteiten bestonden dan ook vooral uit oppassen op Kyra, haar per fiets, lopend of met de auto bij haar dayhome ophalen en pap maken. En nog veel meer uiteraard. Veel gewandeld en gefietst. Een auto gekocht: Ik ben inmiddels de trotse bezitter van een GMC Safari Van, vroeger was dat een Chevrolet Astro met een 6 cilinder motor en 4,3 liter. Vervolgens moest die geregistreerd worden, een nummerplaat gekocht en vervolgens verzekerd worden. Op de valreep heb ik er ook nog een racefiets bijgekocht voor het enorme bedrag van Can $ 75,00 bij een oude fietsenhandelaar van 81 die vroeger nog eens 11e is geweest bij de Tour de Canada. Immers alleen maar autorijden verveelt natuurlijk ook. En het heeft nog een aantal andere praktische voordelen om een fiets bij je te hebben. Het busje is trouwens ingericht als een eenvoudige camper, zodat ik er in kan slapen, zitten en eten.
Een heel gedoe dus om dat allemaal geregeld te krijgen. Maar met veel hulp van Lotte en van Maartje in Nederland is het uiteindelijk allemaal gelukt.
Ondertussen hebben wij ook nog een heleboel leuke dingen gedaan. Hoogtepunt was daarbij een bezoek aan Golden in de Rocky Mountains waar we een bezoek hebben gebracht aan een Wolvenopvangcentrum en een farm waar Buffalo's worden gehouden. Allemaal prachtige beesten.
Inmiddels ben ik nu vertrokken uit Calagary en zit nu in Revelstoke. Morgen ga ik verder naar een gebied waar op het ogenblik de zalm naar toe komt zwemmen om zaad te schieten, zodat wij te zijner tijd weer veel nieuwe zalmen kunnen eten.
Daarover een volgende keer meer.

  • 05 Oktober 2014 - 19:55

    Aukje:

    Hey Gerard, leuk nu al van je te horen . Mooi dat je op weg bent maar je zult wel en een
    moeilijk afscheid van dat beeldje van een kleindochter hebben gehad. Ik had het idee blijf lekker in Canada maar dit is natuurlijk wel wat spannender. We zullen je volgen en genieten van je leuke verslagen,

    Aukje

  • 05 Oktober 2014 - 20:34

    Gerard Vonk:

    Hoi Gerard, leuk om je via 'waarbenjenu' te kunnen volgen. Dat je ver weg was had ik via FaceBook al vernomen, met een leuke foto van (I presume) je dochter en kleindochter. Maar om je zo op de voet te kunnen volgen is natuurlijk nog veel leuker!
    Ik had natuurlijk nog nooit van Revelstoke gehoord, maar zie -via GoogleMaps - dat je dan in feite rechtstreeks naar het wilde westen gaat. Prachtig man! En dan ook nog met camper en racefiets! Ik wens je heel veel plezier en zal proberen je een beetje te volgen in deze mooie reis!

    Hier in NL is het tot aan vandaag eigenlijk nog steeds een prachtige nazomer gebleven, maar nu heeft dan de herfst eindelijk zijn intrede gedaan. Morgen de regenjas en de Noordwester aan!

    Hartelijke groet

    Gerard

  • 05 Oktober 2014 - 20:39

    Marga:

    Stoer dat je bent vertrokken. Nog een erg leuke foto vak jou met lot en kyra in de bus.
    Heb je je draai al gevonden in de bus.?veel plezier. Groetjes marga

  • 06 Oktober 2014 - 19:58

    Wicher:

    He Gerard, dat reisverslag is mooi, maar die foto's, dat slaat echt alles. Wat een prachtige foto van Kyra en Lotte en jou. Ik vind dat ik een mooie kleinzoon heb, maar dat dropje van een kleindochter van jou (en Marga) mag er ook zijn. En nu op weg in de benzine slurpende camper (4,3 liter, nou ja...) de wijde wereld in. Zou het gaan lukken begin januari een ontmoeting nabij San Franscisco? Ik zou het zo leuk vinden!
    We gaan het zien en we gaan je volgen.

    Groet

    Wicher

  • 06 Oktober 2014 - 21:04

    Deddy:

    leuk om je te volgen en de foto's te zien. k wens je heel veel spannende kilometers. jammer dat we van de zomer niet meer aan een etentje zijn toegekomen, maar dat doen we dan wel als je weer terug in NL bent.
    groetjes Deddy

  • 07 Oktober 2014 - 15:53

    Yda Lettinga:

    Hallo Gerard, wat leuk om een reisverslag van jou te ontvangen. En wat prachtige foto's. Wat een schat van een kleindochter. Fijn dat jij nu even deel uit kon maken van haar dagelijkse leven (wegbrengen naar de opvang, pap geven enz.). En nu op stap met de camper. Geniet ervan !
    Mijn nieuwe buurman (Kevin) is een leuke jongen en een goede buur. Jouw huis is in veilige handen !

    Groet uit een (toch nog) zonnig Groningen

  • 07 Oktober 2014 - 18:27

    Luuk:

    Hé Gerard,
    Leuk om te lezen dat je weer op reis bent!
    Ik zit met smart te wachten op je reisverslagen en ervaringen.
    Veel plezier en wees voorzichtig met al die enge beesten

    Gr Luuk

  • 27 Oktober 2014 - 19:48

    Jan R. Vos:

    Hoi Gerard, leuk zo, dat waar ben je nu. Gaat het naar wens?j Al zo,n super Hamburger gegeten met een emmer cola? Ook al de Amerikaanse dikzakken gezien? Zo vet zie je ze hier niet.

    Groeten Jan en Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1450
Totaal aantal bezoekers 13138

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 Maart 2015

Canada en de Verenige Staten

Landen bezocht: